Späť na hlavnú stránku

Z Lamača na Kačín - okruh po asfaltke

Bratislavský kraj, okres Bratislava (Malé Karpaty)
Trasa
8 km / 2 hod 35 min
Prevýšenie
↑ 193 m ↓ 193 m
Bicykle/ kočíky
áno / áno
Povrch
Asfaltová cesta, lesná cesta
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Tento okruh z Lamača na Kačín vedie iba po asfaltových cestách, preto je mimoriadne vhodný pre bicykle a kočíky.

Trasa sa začína v Lamači pri jazierku (ulica na Barine), kde je aj parkovisko. Stadiaľto sa treba vybrať po modrej cyklotrase do kopca cez záhradkársku osadu Plánky. Prejdete popri cyklistickom rázcestníku "Hrubá pleš" a stále pokračujete po modrej trase. Tá sa neskôr napája na inú asfaltku - rázcestie sa nazýva "Pri hájovni". Tu je potrebné odbočiť doľava a onedlho už zbadáte horáreň na Kačíne hneď za ňou aj areál s prístreškami, ohniskami a ihriskom. Ak odbočíte naľavo, dostanete sa po lesnom chodníku k bufetu Lesanka u Barteka.

Naspäť z Kačína sa vrátite k rázcestiu Pri Hájovni a odtiaľ budete sledovať červenú turistickú značku. Tá vedie popri asfaltke, pričom cestou narazíte na viacero pekných lúk s možnosťou pekania. Okrem toho sa onedlho napojíte na náučný chodník Karpatská včela, ktorého informačné panely poskytujú veľa zaujímavých informácii zo života včiel. Po tom, ako cestu križuje závora, pokračuje červená značka rovno po lesnej ceste. Vy však odbočíte doprava a stále sledujete asfaltku. Onedlho vyjdete z lesa na ulicu Cesta na Klanec. Po nej zídete doprava smerom nadol a takto sa vrátite naspäť k parkovisku pri jazierku.

Začiatok:
Bratislava, Lamač - pri jazierku  - 48.1979736N, 17.0511514E
(hneď na začiatku trasy)
Bus:
Zastávka MHD Bratislava, Bakošova (200 m k začiatku trasy)