Späť na hlavnú stránku

Z Bernolákova popri Čiernej vode a Malom Dunaji - okruh

Bratrislavský kraj, okres Senec (Podunajská nížina)
Trasa
13 km / 3 hod 50 min
Prevýšenie
↑ 70 m ↓ 70 m
Bicykle/ kočíky
áno / obmedzené
Povrch
Asfaltová cesta, poľná cesta, lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Tento okruh vedie v prekrásnom prostredí v okolí riečky Čierna voda a Malého Dunaja. Začína sa v Bernolákove, na križovatke ulíc Hlavná a Trnavská, kde je možné aj zaparkovať.

Najskôr sa vyberiete po cyklotrase smerom na Novú Dedinku. Povedie Vás popri Čiernej vode, kde je mnoho pekných zákutí. Cyklotrasa má kvalitný asfaltový povrch a je zároveň aj náučným chodníkom. Na infotabuliach sa dozviete mnoho zaujímavého o tunajšej faune a flóre. Cestou je aj niekoľko oddychových miest s lavičkami. V Novej Dedinke prejdete cez most na druhú stranu Čiernej vody a pokračujete po nespevnenej ceste na druhom brehu. Najskôr sa vrátite naspäť popri riečke a potom odbočíte doľava popri kanáli, ktorý do nej ústi. Onedlho dorazíte k ceste, ktorá spája Bernolákovo s Novou Dedinkou. Treba cez ňu prejsť, pričom na druhej strane pokračujete po pravej strane kanála. Kanál Vás dovedie až k hati Nová Dedinka. Prejdete po jej brehu a potom cez lesík k Malému Dunaju. Tu sa nachádza zaujímavý železný most vedúci na druhý breh. Vy však tesne pred mostom odbočíte doprava po úzkom chodníčku. Ten Vás povedie pri Malom Dunaji, pričom cestou si môžete oddýchnuť na príjemných drevených mólach, na ktorých nájdete aj posedenie. Chodník Vás dovedie k čerpacej stanici a odtiaľto trasa pokračuje po širokej poľnej ceste. Na ľavej strane cesty nájdete odbočku k zaujímavému domčeku na vode. Naša trasa však pokračuje rovno a onedlho Vás dovedie naspäť do Bernolákova. Tu už iba prejdete krátky úsek pomedzi domy a ocitnete sa na východzom bode celej trasy.

Tento okruh je veľmi vhodný pre bicykle - kľudne aj pre malých cyklistov, keďže takmer celá trasa vedie mimo dopravných ťahov. Úsek pri Malom Dunaji je mierne náročnejší, pretože je tu užší chodník, do ktorého miestami zasahujú korene stromov. Ak uprednostňujete pohodlnejší terén, odporúčame obchádzku po kraji poľa (na mapke oranžová trasa). Táto obchádzka je vhodná aj v prípade, ak pôjdete s terénnym kočíkom alebo cyklovozíkom. Na trase sa nachádzajú aj dve ihriská.