Späť na hlavnú stránku

Od Vindšachty k Počúvadlu cestou necestou

Banskobystrický kraj, okres Banská Štiavnica (Štiavnické vrchy)
Trasa
4.8 km / 2 hod 0 min
Prevýšenie
↑ 157 m ↓ 162 m
Bicykle/ kočíky
nie / nie
Povrch
Lesný chodník, lesná cesta, asfaltová cesta
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Jednosmerný
Peší výlet od tajchu Vindšachta k Počúvadlu. Trasa vedie z časti po červenej turistickej značke a zvyšok po neznačených chodníkoch. Výhodou je, že až na jedno križovanie sa úplne vyhnete asfaltkám. Orientačne je náročnejšia, preto nižšie uvádzame aj link na trasu na mapy.cz, ktoré majú túto oblasť lepšie pokrytú ako naše štandardné mapy. Od začiatku trasy pri Vindšachtskom tajchu sa vyberiete ponad tajch Evička a za chvíľu narazíte na červenú značku. Po nej pokračujete smerom doprava nahor cez les. Na mieste, kde po pravej strane zbadáte usadlosť, je potrebné odbočiť mierne doprava na neznačenú cestu. Po chvíli budete križovať asfaltku. Na druhej strane trasa naďalej mierne stúpa a dovedie vás na lúky, z ktorých je smerom nazad krásny výhľad na okolie Banskej Štiavnice. Onedlho opäť stretnete červenú značku a budete ju nasledovať smerom doľava. Bude vás viesť ďalej po lúkach, chvíľu nahor a potom sa skrúti doľava a začne klesať. Prejde cez lesík a tu niekde je potrebné odbočiť cez lúku doprava. Na druhej strane lúky narazíte na cestičku, po tej pokračujete a onedlho prekročíte potok. Idete ďalej rovno a na najbližšej križovatke lesných ciest doľava. Opäť prekročíte potok, trasa vás ďalej vedie nahor po ľavej strane jeho prítoku. Ten po chvílí prekročíte a stúpate nahor, kde onedlho zbadáte chaty pri autokempingu pri jazere Počúvadlo.
Viac info:

Štiavnické Bane, Vindšachtské jazero, parkovisko  - 48.4335458N, 18.8587939E
(hneď na začiatku trasy)
Bus:
Zastávka Štiavnické Bane, Rybníky (cca 200 m k začiatku trasy), zastávka Počúvadlo, tábor (cca 200 m od konca trasy)