Späť na hlavnú stránku

Náučný chodník Šterusy - Rebro - Sprosná - Orlie skaly

Trnavský kraj, okres Piešťany (Malé Karpaty)
Trasa
11 km / 3 hod 40 min
Prevýšenie
↑ 236 m ↓ 236 m
Bicykle/ kočíky
obmedzené / obmedzené
Povrch
Asfaltová cesta, lesný chodník, lesná cesta
Parametre trasy sú orientačné. Vzdialenosť, čas a prevýšenie sa týkajú celej trasy (tam aj späť).
Typ výletu: Tam a späť
Nový náučný chodník Vás dovedie z obce Šterusy k prírodnej rezervácii európskeho významu (NATURA 2000) Orlie skaly, z ktorých je krásny výhľad na okolie. Náučný chodník má 4 náučné tabule a niekoľko oddychových miest.

Prvé stanovište chodníka sa nachádza v Šterusoch pri autobusovej zastávke. Odtiaľto chodník pokračuje po vyznačenej trase. Tá vedie najskôr cez obec, okolo kostola sv. Márie Magdalény a potom pokračuje pomedzi polia až do lesov Malých Karpát. Veľmi pekné oddychové miesto sa nachádza na lúke na križovatke ciest pri treťom stanovišti. Odtiaľto vedie trasa cez lúku a ďalej po zmiešanom borovicovo-listnatom lese. Od štvrtého stanovišťa je potrebné ísť ešte kúsok ďalej po lesnej ceste a onedlho uvidíte neznačenú odbočku doprava, ktorá Vás dovedie priamo k Orlím skalám. Návrat je po rovnakej trase.

Ak si chcete trasu skrátiť (napr. ak idete s deťmi), odporúčame zaparkovať až na konci dediny v smere náučného chodníka. Trasa je vhodná aj pre bicykle a terénne kočíky, treba však počítať s lesným terénom a miernym stúpaním.
Viac info:

Doprava:
Auto:
Šterusy  - 48.5983394N, 17.6810039E
(parkovanie v priľahlých uličkách)
Bus:
Zastávka Šterusy (hneď na začiatku trasy)