Späť na hlavnú stránku

Vilmošove vodopády zo Záhorskej Bystrice

Bratislavský kraj, okres Bratislava (Malé Karpaty)
Trasa
6.2 km / 2 hod 15 min
Prevýšenie
↑ 290 m ↓ 290 m
Bicykle/ kočíky
nie / nie
Povrch
Lesná cesta, lesný chodník
Parametre trasy sú orientačné.
Typ výletu: Okruh
Vilmošove vodopády sú menšie kaskády na potoku Drmolez nad Záhorskou Bystricou a Mariankou.

Zo Záhorskej Bystrice pôjdete najskôr po lesnej ceste až k Božím mukám pod Sekylom, kde je križovatka lesných ciest. Odtiaľto pokračujete rovno. Onedlho zbadáte na ľavej strane bývalé rúbanisko (teraz už s nižším porastom) a na jeho konci treba odbočiť doľava na menej výraznú cestu. Tá klesá popri rúbanisku až k potoku Drmolez. Potok prekročíte (ak je viac vody, môže to byť najmä pre deti trochu dobrodružstvo) a pôjdete doprava nahor po chodníku. Po chvíli uvidíte vpravo na strome zelenú turistickú značku označujúcu odbočku k vodopádom. Ide skôr o menšie kaskády, najkrajšie sú v čase, keď je v potoku vyššia hladina vody. Od vodopádov pokračujete nahor po chodníku, ktorý Vás dovedie na lúku Stánisko. Tu nájdete prístrešok aj miesto na opekanie. Trasa vedie ďalej okolo studničky pod Stániskom ďalej popri potoku Drmolez. Keď zbadáte cestu, ktorá odbáča doprava cez potok, tak tadiaľ sa treba vybrať. Touto cestou prídete naspäť k rúbanisku, a odtiaľ sa vraciate rovnakou trasou ako smerom nahor.

Začiatok:
Bratislava - Záhorská Bystrica, Prídavkova ulica - koniec - 48.2375678N, 17.0567558E
Koniec:
Zaujímavosti:
Vodopády, a ďalšie viď mapa
Doprava:
Auto:
Bratislava - Záhorská Bystrica, menšie parkovisko na konci Prídavkovej ulice   - 48.2375678N, 17.0567558E
(hneď na začiatku trasy)
Bus:
Zastávka MHD Bratislava, Záhorská Bystrica (cca 1km k začiatku trasy)